Attest van historiek van adressen is een attest dat vermeldt op welke adressen je ooit ingeschreven stond en vanaf wanneer.
Voorwaarden
Om een attest aan te vragen moet je een bewoner van Diest zijn.
Procedure
Indien je beschikt over een e-ID kaartlezer en je kent je pincode of je maakt gebruikt van de itsme-app kan je het attest online aanvragen en downloaden in het e-loket. Het document wordt rechtstreeks naar je e-mailadres verstuurd.
Indien je niet over een kaartlezer beschikt of je maakt geen gebruik van de itsme-app dan kan je in het e-loket kiezen om je onbeveiligd aan te melden. Het attest wordt dan per post opgestuurd naar je domicilie adres.
Het attest kan, na afspraak, ook aan het loket bij de dienst burgerzaken worden opgevraagd. Maak hier een afspraak. Je krijgt het attest onmiddellijk mee.
Iemand anders kan het attest komen afhalen in jouw plaats met je identiteitskaart en een volmacht.
Wat heb je nodig?
Identiteitskaart
Bedrag
Gratis
Uitzonderingen
Als je het document niet zelf kan afhalen, moet je een volmacht geven aan de persoon die dit in jouw plaats zal afhalen.
Het formulier kan je hier terugvinden.