Attest van gezinssamenstelling

Het attest gezinssamenstelling is een attest dat aangeeft hoeveel personen er op een adres zijn ingeschreven.

Voorwaarden

Om een attest aan te vragen moet je een inwoner van Diest zijn.

Procedure

Je kan het attest online aanvragen en downloaden in het e-loket als je:

  • beschikt over een e-ID en je kent je pincode met kaartlezer;
  • gebruik maakt van de itsme-app.

 

Het document wordt dan rechtstreeks naar je e-mail verstuurd.

Als je niet over een kaartlezer beschikt of je maakt geen gebruik van de itsme-app, dan kan je in het e-loket kiezen om je onbeveiligd aan te melden. Het attest wordt dan per post opgestuurd naar je domicilieadres.

Het attest kan, na afspraak, ook aan het loket bij de dienst Burgerzaken worden opgevraagd.  Je krijgt het attest onmiddellijk mee.

  • Ben je Belg? Klik hier om een afspraak te maken.
  • Ben je niet-Belg? klik hier om een afspraak te maken. 

Iemand anders kan het attest komen afhalen in jouw plaats met je identiteitskaart en een volmacht.

Bedrag

Gratis

Nodig

Identiteitskaart

Uitzonderingen

Indien u het document niet zelf kan afhalen, moet u een volmacht geven aan de persoon die dit in uw plaats zal afhalen. 

Het formulier kan u hier terugvinden. 

Let op: Indien je het attest nodig hebt voor het buitenland, moet het ondertekend worden door de burgemeester. Je krijgt het attest dus niet onmiddellijk mee.

Contact

Dienst Burgerzaken
Grote Markt 1
3290 Diest
België
013 31 21 21
Gesloten
Enkel op afspraak
09:00 - 12:30
Enkel op afspraak
09:00 - 12:30
Enkel op afspraak
16:00 - 19:00
Enkel op afspraak
09:00 - 12:30
Enkel op afspraak
13:30 - 16:00
Enkel op afspraak
09:00 - 12:30
Enkel op afspraak
09:00 - 12:30
Enkel op afspraak
09:00 - 12:00
Enkel op afspraak